woensdag marktdag - Reisverslag uit San Marcelino, Filipijnen van Menno-Liza-Lennard - WaarBenJij.nu woensdag marktdag - Reisverslag uit San Marcelino, Filipijnen van Menno-Liza-Lennard - WaarBenJij.nu

woensdag marktdag

17 December 2014 | Filipijnen, San Marcelino

Heb me net even af laten zetten nabij de markt, waar ook dit internetcafe is.
Je kunt het niet geloven wat een drukte. Vele honderden mensen, net zoveel brommertaxi's de in lange rijen staan te wachten op klandizie. (de broers staan soms zo lang in de rij dat ze op 1 dag maar 2 ritjes hebben, hoezo concurrentie).
Op deze marktdag komen mensen van heinde en ver om hun groente en vlees te verkopen. Ook het volk dat hier in de bergen woont en er zichtbaar ' vervreemd' uitzien, verkopen hun waar.
Dan is het een apart gevoel dat je zo van de markt het internetcafe instapt en de wereld aan je voeten ligt. Uitersten.

Gisteren naar Olongapo City geweest, de eerste grote stad nabij ons dorp. Uurtje in de bus, luxe airco bus voor 30 Peso (54 P = 1 Euro).
Toen we geld van de bank ophaalden (spaargeld Mama moest worden verhuisd naar de bank in het dorp), werd ons toch maar geadviseerd om niet rond te hangen in de stad en gelijk naar huis te gaan. Veiligheid voorop.
Gelukkig waren Edgar en Edmund mee, ze verwachten niet dat deze gasten met zo'n bedrag op zak lopen, daarom droegen zij de portemonaie.

Was het weer, probeer hier nog even wat foto's te maken. Voel mezelf altijd als een enorme toerist als ik foto's ga schieten van die mensen die allemaal druk bezig zijn hun zuur verdiende geld bijelkaar te krijgen. Dat beperk ik dus.

Groeten van de familie hier

• 19 December 2014 - 22:58

Piet En Richtsje:

we waren 14 dec. op Riekje haar verjaardag en hoorden daar van jullie mooie reis. ik heb net alle verslagen gelezen en de foto's bekeken. Heel mooi allemaal en ben nieuwsgierig naar het vervolg. Veel plezier allemaal en we blijven het volgen.